Nelfoskolen – din kompetansepartner

Fagopplæring, etterutdanning og kurs

Innhold

Prosjektledelse 2: Økonomi og lønnsomhet

Dette kurset legger vekt på innsikt og bevisste valg knyttet til prosjekter med pressede marginer, hektisk gjennomføring av oppdrag med vesentlige endringer underveis i oppdraget. Praktiske teknikker for hvordan du som prosjektleder kan ta vare på planlagt fortjeneste samt oppnå en tilfredsstillende lønnsomhet eller øke lønnsomheten er gjennomgående elementer i kurset. 

  1. 7. - 8. desember 2020,

    Quality hotel Olavsgaard, Oslo/Skjetten

    Prosjektledelse 2: Økonomi og lønnsomhet

    Dette kurset legger vekt på innsikt og bevisste valg knyttet til prosjekter med pressede marginer, hektisk gjennomføring av oppdrag med vesentlige endringer underveis i oppdraget. Praktiske teknikker for hvordan du som prosjektleder kan ta vare på planlagt fortjeneste samt oppnå en tilfredsstillende lønnsomhet, eller øke lønnsomheten er gjennomgående elementer i kurset.

  2. 15. - 16. desember 2020,

    Nelfo Sør-Rogaland sine lokaler

    Prosjektledelse 2: Økonomi og lønnsomhet

    Dette kurset legger vekt på innsikt og bevisste valg knyttet til prosjekter med pressede marginer, hektisk gjennomføring av oppdrag med vesentlige endringer underveis i oppdraget. Praktiske teknikker for hvordan du som prosjektleder kan ta vare på planlagt fortjeneste samt oppnå en tilfredsstillende lønnsomhet, eller øke lønnsomheten er gjennomgående elementer i kurset.

Relevante nettkurs

    1. Hvordan unngå brudd på konkurranseloven

      Prosjektsamarbeid kan være nøkkelen for små og mellomstore bedrifter for å kunne delta i større anbud og prosjekter, men det er mange fallgruver og disse vil bli belyst i dette kurset. Hensikten er å gjøre det enklere for bedrifter å inngå lovlige samarbeidsformer.

    2. Over streken? Et kurs i etikk

      Tråkker du over streken? Det er mange etiske problemstillinger du kommer opp i som arbeidsgiver og leverandør. Etiske feilvalg gjør det vanskelig å drive en god forretning og senker troverdigheten. Det er mange nyanser mellom rett og galt når det gjelder markedsføring og påvirkning, grensene er ofte uklare. Selv om en fremgangsmåte ikke er ulovlig er den ikke uten videre akseptabel ut fra etiske eller omdømmemessige hensyn.