Integras medlemmer automatiserer og digitaliserer samfunnet

Innhold

Velkommen til Integras årsmøte 2021

Møt Eirik Norman Hansen og Jørgensen & Pedersen på Integras årsmøte

Velkommen til Integras digitalt årsmøte 22. april 2021. Fagdelen er åpen for alle kl. 14.00 - 15.00. Formelt årsmøte kl. 15.00 - 16.00 kun for ansatte i Integras medlemsbedrifter.

I forbindelse med Integras årsmøte ønsker vi å invitere til et lite bærekrafteventyr. Forskerne Sveinung Jørgensen og Lars Jacob Tynes Pedersen fra NHH har lovet oss et besøk som da blir et lite avbrekk fra deres eventyrlige jakt på bærekraftig business. Denne dagen skal de heller dele og inspirere oss andre, slik at vi i etterkant går tilbake til våre egne selskaper for å bidra til et mer bærekraftig samfunn. Påmelding til årsmøtet.

• Fagprogram
    En av Norges beste talere, Eirik Norman Hansen, ønsker velkommen. Før han introduserer Jørgensen og Pedersen vil han kort si litt om de teknologiske mulighetene han ser i dag.

• Pedersen og Jørgensen vil ta oss med på en kort bærekraft reise fra sin forskning «Det grønne digitale skiftet- viser hvordan teknologi skaper verdier, øker konkurransekraften og samtidig kutter klimagassutslipp.  Sjekk gjerne deres podcast: Bærekraftseventyr med Jørgensen og Pedersen.

• Nelfo markedsprognoser, Prognosesenteret ved David Lund

• Vi har invitert 3 ledende selskaper med deres representanter til å fortelle om sitt arbeid med bærekraftig business. Videre er vi nysgjerrig på hvordan de bruker teknologi som verktøy for å kutte klimagassutslipp. Vi har stilt de noen utvalgte spørsmål, som alle besvarer på hver sin måte i disse filmkuttene.Møt Statens Vegvesen ved Bjørn Snorre Laksforsmo, Aker BioMarine ved Pål Skogrand og GK Inneklima ved Per Arve Ekle.