Innhold

Generelt

Har du spørsmål om Eldata?
  • Bruk «Hjelp»-funksjonen i programvaren. Her finner du svar på de fleste spørsmål.
    «Hjelp»-funksjonen aktiveres ved å klikke på «Hjelp»-knappen under menyene og på verktøylinjen i skjermbildet.
  • Se om du finner svar på det du lurer på under «spørsmål og svar». Hvis ikke, ta gjerne kontakt med oss.
  • For å søke i artiklene trykk på F3 (Funksjonsknapp 3)
Kontakt oss på telefon

Vi har supporttid alle arbeidsdager mellom 0900-1500
 

Telefon sentralbord: 02308

Support på e-post:

eldata@nelfo.no 

 

Kontakt brukerstøtte

Fagsupport, tilbud og kalkyle 

 Glenn Rèmi Sundbakken Produktsjef

glenn.sundbakken@nelfo.no Tlf: 02308 Mob: 932 85 181

 

 

Abonnement og lisens 

 Nina Heier Johansen Sekretær markedsavdeling og teknisk seksjon

nina.heier.johansen@nelfo.no Tlf: 02308 Mob: 958 70 027

 

 

Teknisk support, installasjon og datatekniske spørsmål 

 Rune Stiauren Systemutvikler

rune.stiauren@nelfo.no Tlf: 02308 Mob: 902 74 724

Nedlasting og oppdatering

Jeg har nettopp oppdatert til Eldata Proff og ønsker da gjerne i tillegg til eldata og få tilgang til eltilbud.
Hva er ekstra kost for dette?

 

Har du Eldata fra før betyr det at du nå har full tilgang til Eldata proff, og altså da samme Eldata som tidligere med de nye funksjonene. Programmet du starter heter bare da Eldata anbud. Samtidig har du fått tilgang til tidligere Eltilbud, som når du starter det nå heter Eldata tilbud.

Alt dette er til akkurat den samme prisen som før for Eldata. Altså ikke noen ekstra kostnader utover den vanlige årlige lisens og vedlikeholds avgiften . Dette er som tidligere inkludert 3 personlige brukere. Trenger dere ekstra bruker rettigheter så kan det enkelt bestilles i Nelfobutikken her 

Har du Eldata Tilbud (tidligere Eltilbud) og ønsker å få alle funksjonene i Eldata Proff så gjør du det enkelt ved å oppgradere ved å betale mellomlegget mellom Eldata tilbud og Eldata anbud som da sammen utgjør Eldata proff ved å bestille her.

Hjemmeside

Hva er adressen til ELdata sin hjemmeside, og hva finner jeg der?


Eldata sin hjemmeside har adressen www.eldata.no
 
Her kan man laste ned siste oppdatering, hente veiledninger, finne support kanaler, bestille programmet, kurs og ikke minst lese om hva Eldata er og gjør.

Eldata versjoner

Hva er en enbruker versjon?

En enbruker versjon er en komplett ELdata løsning som installeres pr. bruker.

Enbruker versjoner lisensieres og vedlikeholdes som separate produkter.


Hva er en server versjon?

En server versjon av ELdata gir brukere mulighet til å dele data og samarbeide i sanntid på et anbudsprosjekt.

Server versjonen er noe mer kompleks å sette opp fordi du må installer flere komponenter og konfigurere systemet. Du vil oppnå  enklere vedlikehold og en mer effektiv løsning.

Dersom mer enn en person skal benytte ELdata i bedriften anbefaler vi server versjonen


Hva er en konsern versjon? 

ELdata konsern versjon er en pakkeløsning med 10 lisenser for bruk på terminalserver eller Citrix løsning for fjerntilgang og samarbeid mellom brukere i avdelinger på forskjellige lokasjoner i egen bedrift.

Konsernversjonen er basert på samme komponenter som Server versjonen av ELdata, men en annen måte å sette opp systemet på.

Konsernversjonen gir brukere de samme egenskapene som Server versjonen, mulighet til fjerntilgang og enklere administrasjon av programvaren.  

Bestille og bruke

Hvordan er bestemmelsene for vedlikehold support og eventuell oppsigelse?

Lisensavtale. 

Support og vedlikehold:

NELFO skal utføre programmeringsarbeid på ELdata som det er tegnet avtale for, og holde programmet i forsvarlig stand. Oppdateringer av programvaren vil skje fortløpende gjennom

året etter hvert som standarder, materiell, tariffer og database endres og produktet forbedres. Dette skjer normalt en til to ganger pr år.

Support og vedlikehold gjelder kun den siste versjonen av programvaren som er gjort tilgjengelig for lisensinnehaveren, og heller ikke tilpasning til annen programvare.

Egen oppdateringsinstruks vil følge hver ny versjon, med beskrivelse av viktige punkter som er utført. Med denne vil også følge en installasjonsveiledning.

Betaling av vedlikehold og support:

Vedlikeholdsavgiften faktureres forskuddsvis for ett år.

Endringer:   

NELFO kan endre betingelser for vedlikehold og support med 3 måneders varsel.

Oppsigelse:   

Oppsigelse av avtalen må skje skriftlig og senest 3 måneder før årsskiftet. En oppsigelse som kommer for sent medfører at  avtalen også gjelder det påfølgende år.


Kan man prøve før man kjøper?

Man kan gjerne prøve programmet før man kjøper. Vi kan tilby 45 dagers prøveversjon. Klikk på vår produktside og klikk på knappen "Prøv gratis i 45 dager" 

Prøveversjon skal ikke brukes til kommersiell bruk.

www.eldata.no 

System krav